juf-syenna-in-zweden.reismee.nl

dag 2: bezoek basisschool en eiland Höno

Lieve allemaal,

Daar ben ik weer, dag 2 zit er alweer op. Vandaag moesten we erg vroeg opstaan, om half 7 zaten we al aan het ontbijt. In Nederland eten we vaak een boterham of broodje als ontbijt, hier in Zweden wordt er zelfs tijdens het ontbijt al warm gegeten. De mensen hier eten als ontbijt bijvoorbeeld aardappels en gehaktballetjes of ei met bacon. Wat vinden jullie hiervan? Zouden jullie ook warm eten willen eten als ontbijt?

Met de bus en de tram (dit is een soort trein die door de stad rijdt en dus ook langzamer rijdt dan een normale trein) gingen we naar een basisschool. Deze school heette ‘Bräckeskolan’ en was heel erg groot. Het gebouw zelf maar ook het schoolplein was een heel stuk groter dan onze school.

De kinderen op deze school krijgen net als ons bijvoorbeeld rekenen en taal maar ook naailes en kookles. De kinderen mogen tijdens de naailes bijvoorbeeld een etui of tas naaien en mogen deze dan ook zelf houden. Zouden jullie dit ook willen doen? En wat zouden jullie ervan vinden als wij kookles zouden krijgen en welk eten zouden jullie dan willen maken?

De kinderen op deze school krijgen al Engels les vanaf 7 jaar, de kinderen spraken al erg goed Engels op jonge leeftijd. Dit verbaasde mij wel omdat wij op onze basisschool pas in groep 7 Engels les krijgen. Mijn klasgenootjes en ik konden dus in het Engels praten met de kinderen.

De kinderen krijgen in de grote pauze warm eten op school, de kinderen hoeven dus geen eten van thuis mee te brengen. Wij mochten met de kinderen mee eten, dit was erg gezellig en het eten was lekker. We aten aardappels met bloemkool en verschillende andere groentes.

Nadat de school uit was zijn we met een boot naar een eiland geweest. Dit eiland heet Hönö. Op dit eiland hebben we gewandeld en een lekker ijsje gegeten. Ook hebben we op dit eiland avond gegeten, ik heb een hamburger met frietjes gegeten, hmmm…

Lief dat jullie hebben gereageerd op mijn eerste berichtje. Ik vind het leuk dat jullie een aantal vragen hebben bedacht, aan het einde van de week zal ik al deze vragen beantwoorden.

Groetjes juf Syenna

xxxx

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!